Dnia 14 grudnia w Ośrodku odbyło się spotkanie nt. idei terapii metodą integracji sensorycznej. Spotkanie prowadziła mgr Ewa Jaźwińska nauczycielka, oligofrenopedagog od wielu lat pracująca z dziećmi z problemami neurologicznymi.
Pani Ewa w listopadzie 2009 roku otrzymała certyfikat terapeuty integracji sensorycznej. Swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym dzieliła się z rodzicami, nauczycielami i rehabilitantami. Zachęcała do wnikliwego „terapeutycznego" obserwowania swoich dzieci. Pomoże to efektywnie wspierać ich rozwój. W przypadku zaś problemów we właściwym odbieraniu i przetwarzaniu bodźców płynących z otaczającego świata - pozwoli na szybkie zorganizowanie odpowiedniej pomocy. Terapia integrowania zmysłów jest dla dziecka przede wszystkim zabawą, zdobywaniem nowych doświadczeń ruchowych i czuciowych poprzez odpowiednie dostosowanie aktywności do jego możliwości. Odnoszony dzięki temu sukces pozwala na pełniejszy rozwój i wykorzystywanie dziecięcego potencjału. Uczestnicy spotkania zostali zapoznani z zasadami funkcjonowania układu przedsionkowego, dotykowego i proprioceptywnego, ich wpływem na rozwój dziecka i jego pełne uczestniczenie w otaczającym świecie. Otrzymali podstawowy kwestionariusz sensomotoryczny pozwalający ocenić ryzyko wystąpienia zaburzeń integracji sensorycznej u każdego dziecka. Prowadząca zapoznała również z najnowszymi doniesieniami na temat postępowania w terapii autystów oraz doborze odpowiednich zabawek dla dzieci, szczególnie „mat edukacyjnych", mogących zaburzać prawidłowy rozwój dziecka. Temat szczególnie istotny w przedświątecznym szale zakupów. Wymiana doświadczeń pozwoliła na wzbogacenie warsztatu pracy specjalistów pracujących z dziećmi, które mają problemy w percepcji środowiska, lepsze zrozumienie ich potrzeb przez otaczających je najbliższych.
Pani Ewa w listopadzie 2009 roku otrzymała certyfikat terapeuty integracji sensorycznej. Swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym dzieliła się z rodzicami, nauczycielami i rehabilitantami. Zachęcała do wnikliwego „terapeutycznego" obserwowania swoich dzieci. Pomoże to efektywnie wspierać ich rozwój. W przypadku zaś problemów we właściwym odbieraniu i przetwarzaniu bodźców płynących z otaczającego świata - pozwoli na szybkie zorganizowanie odpowiedniej pomocy. Terapia integrowania zmysłów jest dla dziecka przede wszystkim zabawą, zdobywaniem nowych doświadczeń ruchowych i czuciowych poprzez odpowiednie dostosowanie aktywności do jego możliwości. Odnoszony dzięki temu sukces pozwala na pełniejszy rozwój i wykorzystywanie dziecięcego potencjału. Uczestnicy spotkania zostali zapoznani z zasadami funkcjonowania układu przedsionkowego, dotykowego i proprioceptywnego, ich wpływem na rozwój dziecka i jego pełne uczestniczenie w otaczającym świecie. Otrzymali podstawowy kwestionariusz sensomotoryczny pozwalający ocenić ryzyko wystąpienia zaburzeń integracji sensorycznej u każdego dziecka. Prowadząca zapoznała również z najnowszymi doniesieniami na temat postępowania w terapii autystów oraz doborze odpowiednich zabawek dla dzieci, szczególnie „mat edukacyjnych", mogących zaburzać prawidłowy rozwój dziecka. Temat szczególnie istotny w przedświątecznym szale zakupów. Wymiana doświadczeń pozwoliła na wzbogacenie warsztatu pracy specjalistów pracujących z dziećmi, które mają problemy w percepcji środowiska, lepsze zrozumienie ich potrzeb przez otaczających je najbliższych.