Od początku nowego roku szkolnego w naszym Ośrodku
odbywają się zajęcia terapeutyczne integracji
sensorycznej. Dzięki uprzejmości Zarządu Stowarzyszenia, dwójka uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 3
wraz z terapeutką Ewą Jaźwińską korzysta z sali rehabilitacyjnej Ośrodka.
Metoda integracji sensorycznej
jest jedną z najnowszych kompleksowych metod terapeutycznych stosowanych
obecnie w Polsce. Skierowana jest przede wszystkim do dzieci z:
- trudnościami w uczeniu się,
- zaburzeniami w rozwoju komunikacji w zakresie mowy czynnej i biernej,
- dysleksją rozwojową,
- nadruchliwością i problemami w koncentracji uwagi,
- problemami w komunikacji społecznej,
- autyzmem wczesnodziecięcym,
- mózgowym porażeniem dziecięcym,
- zespołem Downa i niektórymi zespołami uwarunkowanymi genetycznie,
- obniżonym poziomem rozwoju intelektualnego.
Metoda polega na dostarczaniu
dziecku w formie zabawy różnorodnych bodźców angażujących wszystkie układy
zmysłów: dotyku, prioprocepcji, układu przedsionkowego, wzroku, słuchu i
powonienia.
Podczas rozmów z dziećmi wynika, że zajęcia są doskonałą zabawą.
Adrian mówi, że "zajęcia są fajne. Najfajniejsze jest dociskanie dużą piłką rehabilitacyjną".
Kacper zawsze chce zostać na zajęciach dłużej i dziwi się, że tak szybko się kończą. Mama chłopca zauważyła, że dziecko jest wyciszone, cieszy się z sukcesów, powtarza zabawy i wierszyki w domu.
Powodzenia, chłopaki!
Podczas rozmów z dziećmi wynika, że zajęcia są doskonałą zabawą.
Adrian mówi, że "zajęcia są fajne. Najfajniejsze jest dociskanie dużą piłką rehabilitacyjną".
Kacper zawsze chce zostać na zajęciach dłużej i dziwi się, że tak szybko się kończą. Mama chłopca zauważyła, że dziecko jest wyciszone, cieszy się z sukcesów, powtarza zabawy i wierszyki w domu.
Powodzenia, chłopaki!